Kisah seorang sahabat yang dalam kemelut percintaan

Kau bertanya apakah:
Aku mendekati dikau kerana tubuh mu
Aku mencari pelbagai alasan kerana telah mendapat sesuatu yang berharga milik mu
Aku berharap untuk melakukannya lagi
Aku tidak ingin untuk hidup bersamamu selamanya

Aku jawab semua seolan dengan satu perkataan:
"YA"

Sedang kau lupa..
Menduakan aku kerana apa?
Bukan kerana tubuhnya dan pada orang itu juga bukan kerana tubuh mu ?
Kau sentiasa mengulangi soal kehormatan yang mungkin untuk menutup sesuatu. Mungkin bukan aku yang pertama.
Sehingga sanggup menidurinya.

Setelah kita calar balar bersengketa tidak mudah bagiku melupakannya. Seandainya sembuh sekalipun parut tetap tinggal.

Adilkan dalam keadaan calar-balar orang ketiga dipuja dan aku dijadikan tempat persinggahan. Untuk kau mengadu kesedihan seandai ditinggalkan.

Apa muslihat tiba-tiba berlaku mesra dan setia kembali kepadaku. Adakah sekadar lakonan agar aku tidang mengganggu mereka. Sekian lama tertipu membuat aku lebih berhati-hati.

Sabar sahabat ku... Kebahagian ada dimana-mana.

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.