Berita dari kawan - Sempena Ramadhan

Aku bertemu seorang kawan yang hampir separuh umur ku tidak kutemui.

Aku sebenar sudah lama teringin nak berjumpa dengannya. Seorang imam yang dikenali ramai.

Kami banyak bercerita kisah lampau yang cukup menghiburkan dan memberi ketenangan dijiwa yang dah memang serabut sekarang ini.

Cerita kami banyak berkisar mengenai keagamaan. Perbulan kami terhenti ketika bilal bersiap untuk melaungkan azan.

Tiba-tiba dia berkata kepada ku "Sepatutnya bukan aku yang jadi imam sekarang ini sebaliknya engkau"

Dia mengingatkankisah lampau aku dan dia yang selalu melepak disurau sekiranya tiada aktiviti. Bersukan pun berhampiran surau.

Bila masuk waktu aku akan memberikan kain pelikat kepadanya untuk kami dapat bersama berjemaah.

Sekarang? Entahlah apa nak jadi dengan aku ni.

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.