Remaja hidu gam

HULU LANGAT: Jika pasangan lain memilih bunga ros dan coklat untuk meraikan sambutan Hari Kekasih, sepasang remaja yang kemaruk bercinta dikatakan menghidu gam bagi membangkitkan rasa ghairah sebelum berasmara pada hari istimewa itu.

Lebih mengejutkan apabila dua remaja terbabit sanggup bermalam dalam khemah di pinggir hutan pusat rekreasi Sungai Congkak, di sini, bagi meraikan sambutan itu.

Bagi meraikannya, mereka yang berasal dari kampung berhampiran sanggup datang seawal jam 4 petang ke pusat rekreasi berkenaan dengan menaiki bas dan merancang pulang keesokan harinya.

Remaja itu yang dikenali sebagai Lia turut mengaku, sejak bertunang tiga bulan lalu dia dan tunangnya beberapa kali melakukan hubungan seks.

“Bagi saya ia tidak menjadi kesalahan, tambahan sempena Hari Kekasih untuk menunjukkan rasa sayang serta cinta pada bakal suami saya.

“Saya tidak menyesal dengan apa yang saya lakukan dan percaya dia (bakal tunang) akan bertanggungjawab jika berlaku perkara buruk,” katanya.

Sementara itu, tiga lagi rakan remaja terbabit turut ditahan untuk tindakan lanjut kerana didapati dalam keadaan khayal selepas menghidu gam, manakala tiga tin gam dipercayai digunakan kumpulan remaja terbabit untuk dihidu serta peralatan lain, termasuk plastik, dirampas.

Operasi Hari Kekasih 2009 yang dijalankan Pertubuhan Kebajikan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) Wilayah Persekutuan dan Pertubuhan Kebajikan Darul Islah Selangor (Perkid) mensasarkan beberapa lokasi sekitar Ampang, Hulu Langat, Klang dan Shah Alam serta menahan kira-kira 100 pasangan kekasih yang berkelakuan tidak senonoh.

Ketua Keselamatan Operasi Hari Kekasih 2009, Wan Zahari Wan Daud, berkata kebanyakan remaja ditahan berikutan berkelakuan tidak senonoh dan mendatangkan syak di kawasan sunyi serta gelap.

“Ketika ditahan, ada di kalangan remaja ini asyik berasmara, tidak kurang juga berpelukan antara lelaki dan perempuan bukan muhrim.

“Kaunseling diberi kepada pasangan yang diperiksa berdasarkan modul khas program kami bagi membentuk kembali keinsafan dan rasa takut kepada azab Tuhan,” katanya.

Wan Zahari berkata, kurangnya acuan agama dalam diri remaja mendorong mereka melakukan perkara yang dilarang dan bimbang dianggap kolot oleh rakan sebaya antara faktor sambutan Hari Kekasih perlu mereka raikan.

“Remaja sepatutnya sedar tindakan mereka meraikan Hari Kekasih tidak sepatutnya berlaku dan pengaruh bahan lucah, termasuk ubat kuat haram yang berlambak di pasaran, antara faktor pasangan remaja kemaruk ingin melakukan hubungan seks tanpa memikirkan risiko,” katanya.

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.