ECM Libra

Dalam perjalanan nak pegi minum pagai ternampak muka sepan sebuah akhbar perdana siarkan berita ini.

Aku snap (nak beli minta maaflah) Betul ke apa yang dikatakan itu atau beliau telah mengutip bermilion ringgit secara mudah.

Penjualan dibuat selepas selesai deal penggabungan dengan Avenue Capital.

Dengar khabar penjualan melibatkan 18m. Sekali ganda keuntungan. atau ada anak beruk (proxy) yang masih duduk kat dalam tu menjaga kepentingan.

Seronoknya dia kerana Orang Malaysia ni boleh ditipu.

Kita ni bukan lulusan Oxford.


Tengok kat sini

KJ Kantoi lagi!!!- Betul ke rugi RM 200 ribu?
How Khairy funded his ECM-Libra shares

Kalau Rajin baca artikel berikut

Pengumuman penggabungan Avenue Capital Resources Bhd. (ACRB) dan ECM Libra Bhd. (ECM Libra) bagi membentuk Avenue International Capital Bhd. (AICB) sungguh mengelirukan. Saya menulis mengenai isu penggabungan dengan niat supaya kerajaan terutamanya Kementerian Kewangan memberi penjelasan yang jelas kepada orang ramai. Apa yang ditulis di dalam tulisan ini mungkin tidak tepat sepenuhnya dalam urusan perniagaan namun inilah yang menjadi tanda tanya orang ramai. Justeru jika pandangan saya tidak tepat mohon dibetulkan. Saya tidak ada masalah untuk anak, menantu, sahabat handai, adik beradik kepada sama ada Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri, Menteri, Menteri Besar mahu pun sesiapa sahaja untuk berniaga, mendapat kontrak kerajaan dan sebagainya. Namun urusniaga hendaklah dilakukan dengan tertib, jujur dan tidak merugikan harta dan khazanah negara.
Umum mengetahui bahawa ECM Libra merupakan sebuah syarikat senaraian awam yang baru menonjolkan diri beberapa tahun kebelakangan ini. Ramai yang mengaitkan peningkatan ini dengan penonjolan Datuk Kalimullah Hassan, yang merupakan Pengerusi ECM Libra dan juga orang yang “rapat” dengan YAB Perdana Menteri.
Manakala Avenue Capital merupakan milik Kementerian Kewangan Yang Diperbadankan (MOF Inc.) di mana YAB Perdana Menteri selaku Menteri Kewangan merupakan pihak yang bertanggungjawab. Terdapat beberapa kekeliruan dan tanda tanya dalam urusniaga yang sedang berlangsung ini.

Artikel Penuh


Artikel Berkaitan

1. Misteri Penggabungan ECM Libra-Avenue
2. Avenue- ECM: Laporan Ke SC
3.
Avenue-ECM: Nilai Yang Hilang

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.