Mencari ketenangan



Sehari dua ini aku nak membawa diri. Korang jangan banyak tanya aku nak pegi mana.

Aku tiba-tiba hilang arah dan tumpuan. Aku tidak mampu untuk membahagiakan sesiapa. Lebih baik aku menghindari sebelum aku dihindari.

Apa saja dari aku semuanya mendapat penghinaan, perbuatan, percakapan malah diam ku dihina. Dayusnya aku..

Apa saja yang aku buat menemui kegagalan.

Hubungi aku jika aku benar-benar diperlukan walau pun aku tidak menjawap panggilan. Panggilan itu sudah cukup membuktikan kalian mengingati aku. Jangan hubungi aku sekadar untuk mendengar kata dusta. Dah puas dah.

Pengalaman aku dalam beberapa waktu ini cukup membuat aku hampir tidak lagi mempercayai ungkapan 'ikhlas' 'setia' 'sejati' dan yang sewaktu dengannya.

Msg aku dengan perkataan 'RINDU' kalau kalian benar-benar merindui kehadiranku dan aku akan menghargainya meskipun aku tidak menjawabnya. Kalau dengan perkataan 'RINDU' itu mengharap aku membalasnya maka korang tidak ikhlas.

Seandainya kalian tidak merindui kehadiran ku maka selepas ini aku juga tidak akan merindui kehadiran sesiapa didalam hidup akau sehingga sampai ketika takdir menemukan aku dengan 'KERINDUAN' yang sejati.

Aku nak buat "apa aku punya suka" dan tidak minta korang memahami jauh sekali menghormatinya.

Aku nak mencari diri aku sebenar..

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.