Mimpi Ngeri Lagi





Tah nape selalu sangat mimpi ngeri...

Pertama kena semasa tidur di CityVilla. Terbangun jam 3:50 pagi dalam keadaan perpeluh. Cuban juga tenangkan fikiran dan sembunyikan perasaan. Tengok kawan di sebelah pun seperti menggerunkan. Seakan nak menjerit tetapi aku tahan kerana aku nak merahsiakan darinya.

Jam 5:15 orang sebelah terbangun tengok muka dia seperti menggerikan. Bila tersedar sepenuhnya barulah rasa lega.

Pagi itu aku tidak banyak bercakap dan termenung serta rasa seperti khayal.

Semenjak itu ia sentiasa datang. Dalam tidor badan seakan menguit. Kalau mengikut seorang ilmuan yang aku pernah jumpa itu petanda kena sihir.

Entah lah.. nak percaya atau tidak.

Sekarang ini aku sedang berpeluh memikirkan mimpi ngeri yang baru ku alami. Mimpi ngeri yang keberapa aku sendiri sudah tidak ingat. Dalam keadaan begini teringat semasa kecil, pelukan seorang ibu mampu memberikan ketenangan.

Tadi aku solat sunat untuk menghapus keraguan dihati. Aku berdoa dijauhkan dari ganguan-gangguan tersebut.

Mungkin kerana aku selalu lalai dengan perintahMu Ya Allah

Ya Allah hanya kepada Engkau kami memohon
Tegarkan hati kami atas segala ketentuanMu
Lapangankanlah dada kami yang penuh sesak
Berikanlah ke dalam jiwa kami
Sikap Prasangka baik terhadap orang-orang yang kau tetapkan sebagai ujian atas kami
Amin ya rabbal aalamin

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.