Langit Ke Tujuh

Lagu ini mengingatkan aku beberapa tahun lalu...

Tak perlulah aku sebut siapa demi menjaga kebahagiaan dia.

Setiap kali berduan didalam kereta lagu ini lah yang aku dengar samada dari pemain cd kereta atau nyanyian dia.

Pertama kali mendengar dia mendendangkan lagu ini aku terpesona dengan senikatanyadan aku tertarik semasa dia menyanyikan bari 'Berpanas jua berteduh tidak' dengan gaya tersendiri :)

Itu dulu, tetapi sampai kini aku masih meminati lagi ini.




Dulu kau pernah berkata
Andai kata kita bercinta
Akan kau bina mahligai
Yang terapung di langit ketujuh
Sememangnya seakan khayalan belaka
Aku tak percaya

Kata-katamu hanya mimpi
Di siang hari kemarau panjang
Berpanas jua berteduh tidak

Hati kecil tak memahami
Mahligai itu ada di syurga
Terangilah mata hati
Agar dapatku mengerti
Hoooohoooooo..



(Aku)
Kata-kataku bukan mimpi
Di siang hari kemarau panjang
Berpanas tidak berteduh jua.

Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.