[VIDEO] Ummu Sibyan

Dulu² bila menjelang maghrib mak bapak akan suruh masuk rumah, tutup semua tingkap dan pintu. Budak sekarang akan kata itu kepercayaan karut sebab mereka tak mengaji habis. 

Sebab tu bila maghrib ramai yang lepak kat luar rumah terutama kat kedai mamak atau sekeluarga duduk depan rumah sembang berd2kah² tak peduli azam maghrib.. Sah lah tak solat sebab waktu maghrib tu pendek.
Kalau anak² menangis malam mungkin diganggu oleh Ummu Sibyan kerana mak bapak tak ada ilmu.

Aku dah tahu perkara ni masa umur 6 tahun, Datuk aku yg bagitau. Masa tu mana ada internet nak search pasal UMMU SIBYAN. 




Dah sekolah menengah aku tanya kat imam, bukan semua tahu jadi aku tanya kat guru pengajian Islam, guru cakap yang sama dengan datuk aku cakap. Aku dapat ilmu yg orang lain mungkin tak tahu, jadi aku tolong sebarkan ilmu itu.



Popular posts from this blog

Kuih Melayu tradisional tidak menggunakan tepung gandum

Sah betik yang aku tanam betik betina. Ada 3 cara mengenali betik jantan dan betina selepas menyemai dan berbunga.